La Generative Engine Optimization, coneguda com GEO, és l’evolució del SEO tradicional dissenyada per optimitzar els continguts de cara als motors d’intel·ligència artificial generativa, com són ChatGPT, Meta AI, Gemini o Claude, entre altres. La GEO es converteix en un avantatge competitiu essencial per empreses, marques i creadors de contingut.
Tot i que comparteixen principis, el SEO i el GEO tenen enfocaments diferents:
El SEO, conegut també com Search Engine Optimization, és la optimització de contingut per a buscadors com Google, Bing, etc. que té com a objectiu aparèixer a les primeres posicions de resultats d’aquests buscadors mitjançant estratègies de paraules clau, enllaços, etc. El tràfic arribar per clics.
El GEO o Generative Engine Optimization, és la optimització per a motors d’IA generativa amb l’objectiu de ser citat o recomanat en respostes d’aquests motors. Això es pot aconseguir amb estratègies de claredat semàntica, dates estructurades i autoritat de marca. El valor arriba per visibilitat i mencions en respostes directes.
La GEO no reemplaça al SEO, sinó que el complementa. Mentre que el SEO assegura la teva presència en buscadors, el GEO et posiciona en motors d’IA generativa. Adaptar la teva estratègia digital a GEO significa que la teva marca seguirà sent visible, rellevant i confiable en la nova era de la informació.